Udostępnianie informacji publicznej
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Mazowieckim może być udostępniana na wniosek osoby zainteresowanej, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 902).
We wniosku należy sprecyzować żądanie, podać sposób udostępnienia informacji publicznej oraz formę, w jakiej ma być udostępniona, a także adres, na jaki informacja ma zostać przekazana. Wniosku o udostępnienie informacji publicznej nie trzeba uzasadniać.
Wniosek pisemny o udzielenie informacji publicznej można złożyć do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Mazowieckim:
1) listownie na adres:
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Nowym Dworze Mazowieckim
ul. Chemików 6
pierwsze piętro pokój 101
05-100 Nowy Dwor Mazowiecki
2) osobiście w Kancelarii Urzędu od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00
3) pocztą elektroniczną na adres: pinb@nowodworski.pl
4) za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (EPUAP)
Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w tym terminie, PINB w Nowym Dworze Mazowieckim powiadomi w powyższym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie udzielenia informacji, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek odbywa się w sposób i formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje PINB w Nowym Dworze Mazowieckim uniemożliwiają takie udostępnienie. W takim przypadku Urząd powiadomi pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia zgodnie z wnioskiem i wskaże, w jaki sposób i w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. Jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji zostanie umorzone.
Informujemy, że nie będą rozpatrywane wnioski o udostępnianie informacji publicznej poprzez przesłanie linków do wypełnienia ankiet internetowych. Każdorazowo wnioskodawca wzywany będzie do przesłania pytań w wersji "do odczytu" lub wersji "do edycji". Zgodnie z obowiązującą Polityką Bezpieczeństwa Danych Osobowych PINB w Nowym Dworze Mazowieckim zabronione jest wchodzenie na nieautoryzowane linki internetowe, gdyż może to skutkować ściągnięciem niebezpiecznego oprogramowania lub doprowadzić do naruszenia integralności systemów informatycznych. Ponadto sposób udzielenia odpowiedzi uniemożliwia zapoznanie się z pełną treścią formularza, a więc dokonanie analizy wniosku (pytań) pod kątem statusu informacji publicznej czy też jej posiadania, a następnie przygotowania odpowiedzi.
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z wyjątkiem sytuacji, gdy PINB w Nowym Dworze Mazowieckim w wyniku udostępnienia informacji ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. PINB w Nowym Dworze Mazowieckim może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. O wysokości opłaty wnioskodawca zostanie powiadomiony w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie informacji nastąpi po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca zmieni w tym terminie wniosek, co do sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wniosek wycofa.